Päivitetty: 12.9.2025
1. Myyjä ja yhteystiedot
Suomen taidetekniikka Oy, Taideasema.fi (“Verkkokauppa”)
Y-tunnus: 3539534-8
Postiosoite: Kyläaukio 2, 03400 Vihti
Sähköposti: info@taideasema.fi
Puhelin: 040 55 111 54
Asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 10–14. Palautus- ja reklamaatioasioissa ensisijainen yhteydenottokanava on sähköposti.
2. Soveltamisala ja sopimuksen synty
Nämä ehdot koskevat Verkkokaupan kautta tehtyjä kuluttajakauppoja Suomeen toimitettavista taidetarvikkeista ja oheistuotteista. Sopimus syntyy, kun tilaus on maksettu ja Verkkokauppa on lähettänyt tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Ehdot eivät rajoita kuluttajansuojalain pakottavia oikeuksia.
3. Hinnat ja verot
Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron (ALV). Tilauksen kokonaishinta esitetään kassalla ennen tilauksen vahvistamista ja sisältää tuotteen hinnan sekä valitun toimitustavan kulut.
4. Maksutavat ja maksunvälittäjä
Maksupalvelun tarjoaa Verifone Finland Oy (0943819-9). Verifone Finland Oy on Finanssivalvonnan toimiluvan saanut maksulaitos. Maksutapahtumat toteutetaan Verifone Finland Oy:n suojatussa tietoturvallisessa maksuympäristössä. Yleisimpien verkkopankki-, kortti- ja muiden maksujen vastaanottajana tiliotteella sekä mahdollisilla korttilaskuilla näkyy Verifone Finland Oy, joka välittää maksut kauppiaalle. Muiden maksutapojen osalta Verifone Finland Oy toimii maksutapahtumatietojen välittäjänä, jolloin maksun vastaanottajana näkyy (yrityksen nimi).
Maksamiseen liittyvissä kysymyksissä voit ottaa yhteyttä Verifoneen:
Verifone Finland Oy
Vantaankoskentie 14
01670 Vantaa
Asiakaspalvelu: 020 753 5192
kuluttaja@verifone.fi
Voit maksaa verkkokaupassa seuraavilla maksutavoilla:
Kaikki suomalaiset verkkopankkimaksut: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, Aktia, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Handelsbanken, S-Pankki ja Ålandsbanken.
Visa- ja Mastercard-korttiperheet:
Visa Credit, Visa Debit, Mastercard Credit, Mastercard Debit, Visa Electron, Maestro ja Eurocard.
Mobiilimaksutavat:
Siirto- ja MobilePay -mobiilimaksutavat.
Verkkomaksujen tietoturva:
Käytämme tietoturvallista SSL-salattua yhteyttä luottokortti- ja muita tilaustietoja käsiteltäessä. Emme säilytä luottokorttitietoja tietojärjestelmissämme vaan ne käsitellään ja säilytetään Verifonen turvallisessa PCI DSS -sertifioidussa järjestelmässä.
5. Toimitusalue, -tavat ja -aika
Toimitamme tilauksia vain Suomeen. Kassalla näet tarjolla olevat toimitustavat ja niiden hinnat.
- Varastotuotteet: arvioitu toimitusaika 3-7 arkipäivää Suomeen.
- Tilaustuotteet: arvioitu toimitusaika 2–3 viikkoa.
Ilmoitamme viivästyksestä viivytyksettä. Kuluttajansuojalain mukaiset oikeudet viivästystilanteissa (mm. kaupan purku ja hinnanalennus) ovat voimassa.
5.1 Noutopisteet ja pakettiautomaatit
Noutoilmoituksessa ilmoitettu säilytysaika on rajattu. Noutamattomat lähetykset palautuvat lähettäjälle säilytysajan umpeutuessa (ks. kohta 8).
6. Vaurioituneet lähetykset
Jos pakkaus on selvästi vaurioitunut luovutushetkellä, pyydä vauriomerkintä kuljettajalta tai palvelupisteeltä. Ota valokuvat pakkauksesta ja tuotteesta ja ota meihin yhteyttä viipymättä. Tämä ei rajoita lakisääteisiä oikeuksiasi.
7. Peruuttamisoikeus (14 päivää)
Sinulla on oikeus peruuttaa kauppa 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta.
7.1 Miten peruutan?
Lähetä vapaamuotoinen peruuttamisilmoitus sähköpostitse 14 päivän kuluessa vastaanottamisesta osoitteeseen info@taideasema.fi.
7.2 Palautuskustannukset
Palautettavien tai vaihdettavien tuotteiden tulee olla alkuperäispakkauksessa, myyntikuntoisia ja käyttämättömiä. Maalien täytyy olla avaamattomissa pakkauksissa. Ellei muuta ole ilmoitettu, asiakas vastaa palautuskustannuksista. Hyvitämme sinulle tilauskustannukset (mukaan lukien toimituskulut asiakkaalle), joista vähennämme palautuskustannukset.
8. Noutamatta jätetty lähetys
Noutamatta jättäminen ei ole peruutus. Jos tilausta ei peruuteta ja lähetys palautuu noutamatta, palautamme tilauksen hinnan vähennettynä € 35 käsittelymaksulla, joka vastaa käsittelykuluja.
Uudelleenlähetys onnistuu asiakkaan pyynnöstä, jolloin veloitamme uudet toimituskulut.
9. Palautus- ja reklamaatio-ohje
Ota aina ensin yhteyttä asiakaspalveluun ennen palautusta: info@taideasema.fi. Ilmoita nimesi, tilausnumero, palautettavat tuotteet sekä tilinumero hyvitystä varten (jos maksutapaa ei voida hyvittää automaattisesti). Säilytä palautuksesta saamasi kuitti!
10. Virhevastuu
Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu. Jos tuotteessa on virhe (esim. poikkeama sovitusta laadusta), oikaisemme virheen ensisijaisesti korjaamalla tai vaihtamalla tuotteen. Mikäli oikaisu ei onnistu kohtuullisessa ajassa, sinulla on oikeus hinnanalennukseen tai kaupan purkuun. Virheilmoitus on tehtävä kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta.
11. Hinnan- ja sisältövirheet
Pidätämme oikeuden olla toimittamatta tilausta ilmeisen hintavirheen tilanteissa. Ilmeinen virhe tarkoittaa sellaista virhettä, joka on niin merkittävä, että kuluttajan voidaan katsoa ymmärtäneen hinnan olevan virheellinen. Muissa tapauksissa toimitamme tilauksen tilaushetkellä näkyneeseen hintaan.
12. Vastuunrajoitukset
Emme vastaa välillisistä vahingoista, ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu. Ehdot eivät rajoita kuluttajalle lain nojalla kuuluvia oikeuksia.
13. Tietosuoja
Henkilötietojen käsittelyä kuvaa erillinen Tietosuojaseloste, jossa kerrotaan mm. rekisterinpitäjä, käsittelyn tarkoitukset, oikeusperusteet, säilytysajat ja rekisteröidyn oikeudet. Löydät selosteen verkkosivuiltamme.
14. Asiakaspalautteet ja riidanratkaisu
Ongelmatilanteissa ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos asia ei ratkea, voit kääntyä Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvonnan puoleen. Voit saattaa asian Kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
15. Ehtojen muuttaminen
Pidätämme oikeuden päivittää toimitusehtoja. Muutokset eivät koske jo tehtyjä tilauksia.
